onsdag den 23. april 2008

Mobiltyranen:-)

Det er utrolig hvor hurtigt man kan ændre vaner. Da vi tilbage i 1999 købte et taxifirma, var jeg slet ikke vant til at rende rundt med en mobiltelefon på mig i hele tiden. Det var en pestilens for mig, og mange gange kørte jeg afsted uden, hvilket ikke var så godt:-( . Efterhånden tog jeg den til mig, og jeg må sige at jeg er blevet meget afhængig af den. Hvis jeg i dag kommer afsted uden, føler jeg at jeg i den grad mangler noget, og kan finde på at vende om, hvis jeg vel og mærke ikke er kommet alt for langt hjemmefra. Jeg er også den type der så at sige aldrig slukker mobilen, så kommer den hellere på lydløs. Så kan man hurtig se om der er nogen der har villet have haft fat i en den tid man ikke lige har haft mulighed for at tage den. Ofte ringer man op igen, i stedet for at vente til personen ringer igen. Hvis det var noget vigtigt/alvorligt havde personen nok sendt en sms, men nej man skal absolut ringe op :-)
I går var jeg på besøg hos en. Vi var to midt i fyrrerne og en i trediverne. Hende vi var på besøg hos spurgte om vi havde nogle sjove/andreledes ringetoner, og ikke ret lang tid efter sad vi med hver vores mobiltelefon og var optaget af den.
I litteraturen til emnet, var der nogle unge der gav udtryk for at de syntes det var upassende, at sidde fx i toget og snakke i mobil, men jeg kan ikke se den store forskel på, om jeg fysisk sidder i tog og snakker med fx min datter el. om jeg taler med hende i mobil. Den eneste forskel er at personen der sidder og lytter kun får en halv samtale med, men det er måske der problemet ligger :-). Jeg har en "ørefidus", som jeg kalder den, og ofte taler jeg i telefon når jeg går, det bevirker at der er mange der tror jeg taler til dem fordi jeg ikke har mobilen oppe ved øret.
Det er der sikker også nogen der bliver irriteret over, men igen kan jeg ikke se forskellen på om man taler med en person, som man går ved siden af el. man taler med en i telefon, så længe det man snakker om ikke er meget privat el. at man fx skændes, hvilket jeg ikke synes er passende.

Ingen kommentarer: